Etică în comunicare. Bibliografie critică

Cristian Ducu (Centre for Advanced Research in Management and Applied Ethics)

[x] CĂTINEANU, Tudor (2008), Deontologia mass-media; Editura Universității din București, București.

Cartea este de fapt o colecție de note care au constituit conținutul unui curs universitar. Din nefericire, stilul este extrem de dificil. Pe de altă parte, îi lipsește aparatul critic specific eticilor aplicate, autorul încercând să explice diverse concepte făcând apel la explicații de ordin lingvistic. Trebuie menționat și faptul că această cartea nu conține nici un element care să o ancoreze în practicile jurnalistice actuale, chiar dacă autorul a fost o vreme directorul Societății de Radiodifuziune Române. Așa cum se întâmplă și cu alte cărți ale sale, Cătineanu scrie la inspirație, nu după un efort științific special.

[v] RADU, Raluca (2015)(ed.), Deontologia comunicării publice; Polirom, Iași.

Cartea este o antologie de articole despre „deontologia” comunicării și studii de caz. Ea conține un capitol scris de Clifford G. Christians în care revine asupra celebrei sale metode de decizie etică cunoscută sub numele de „Cutia lui Potter”.